Close

Pozycjonowanie stron

Reklama internetowa jest doskonałym wyborem dla małych firm, które nie mogą przeznaczyc na te działania zbyt dużo pieniędzy. Działania marketingowe w internecie można zaczynać z małym budżetem, który może rosnąć w miarę rozwoju firmy. Od czego warto zacząć? Oczywiscie od strony internetowej, do której będą kierować wszystkie działania w sieci. Niby wszyscy wiedzą o potrzebie posiadania własnej strony internetowej, ale w praktyce bardzo wiele małych firm nie ma nawet prostej wizytówki.

Drugi krok to założenie wizytówki w Google dla Firm. Jest to coś w rodzaju strony internetowej, która jest znakomitym rozwiązaniem dla firm lokalnych. Idea tego rozwiązania zasadza się na tym, że wyniki na bardzo wiele zapytań w Google są geolokalizowane. Oznacza to, że w Google wyświetlają się najpierw wyniki dla firm lokalnych, ale jeszcze wcześniej wyniki na mapach Google i wizytówki Google. Stąd tak ważne jest posiadanie zweryfikowanej wizytówki w Google dla Firm.

Następnym krokiem jest założenie strony firmowej na Facebooku. Kiedy mamy to zrobione, to możemy zając się aktywną reklamą płatną na Facebooku i w Google. Obydwa media pozwalają na wyświetlanie reklam na określonym obszarze, a dodatkowo dobre targetowanie odbiorców. Dlatego wydatki na reklamę w tych mediach to dobrze wydane pieniądze.

W międzyczasie nie zapominamy o SEO, które wymaga obecnie długotrwałych działań. Dla małych firm najlepsze może okazać się pozycjonowanie lokalne. Jeśli frazy są geolokalizowane to nie ma potrzeby dodawania nazwy miejscowości, wystarczy wówczas na przykład „pozycjonowanie stron”. Jeśli nie są, to trzeba dopisać nazwę miejscowości i wtedy zapytanie brzmi „pozycjonowanie stron Gorzów”. Konkurencja na takie frazy jest mniejsza niż w całym kraju, ponieważ obejmuje firmy lokalne. Nie zawsze dotyczy np. to działalności internetowej, ponieważ lokalne pozycjonowanie stron można wykonywać z każdego miejsca.